Nails

Igår fixade jag iordning mina naglar och tog bort mina gelenaglar som höll i 1,5 månad ungefär. När en av naglarna började lossna så valde jag att ta bort alla. Men det behövdes en del produkter för det så det var jag och inhandlade igår.

Detta var alltså det som behövdes för att ta bort gelén och göra mina riktiga naglar fina igen.
Jag fick börja med att fila ner gelén så att den blev lika lång som den äkta nageln. Efter det satt jag med fingrarna i en skål med lösnagelborttagningsmedel i ca en kvart för att sedan försöka peta bort lösnaglarna. En del av de äkta naglarna gick av tyvärr men de flesta klarade sig ganska bra! Efter det filade jag lite på naglarna så att de blev snygga, på med nagelförstärkning eftersom mina riktiga naglar är riktigt tunna och svaga. Sedan köpte jag även en vit penna för att måla under nageltipparna för att de skulle bli vitare. 













Kom ihåg mig?