Hur gick det med din detox?

Fick frågan igår av Ottilia och jag kan tänka mig att det är många av er andra där ute som också undrar samma sak. 
Tanken var ju att jag skulle hålla på med dieten måndag till fredag, men på fredagskvällen skulle jag på Elins avskedsfest så då skulle jag äta normalt igen. Grejen var det att mamma gjorde mig lite rädd, hon sa nämligen att magen kan få en chock om man bara helt plötsligt äter vanlig mat igen. Så då tänkte jag; jaha? Ska jag börja äta lite smått på torsdagen då? Måndag, tisdag, onsdag gick bra. Såklart man blir sugen på att äta det personerna omkring äter. En av dagarna kom t.ex. pojkvännen över med en fet pizza. Jag höll mig ifrån den, men det var väldigt läskande. På torsdagen bestämde sig jag, Felix och hans kompisar för att ta en tur till min sommarstuga för att grilla lite osv. Jag följde mammas råd och åt lite av köttet som grillades, så min detox avslutades i princip på torsdagskvällen. 
Nu i efterhand äcklas jag bara av tanken på detox. Jag älskar mat, det är livet. Och att inte få äta det man vill är verkligen inget jag tycker om, haha! Men det var helt klart värt att prova, de två första dagarna kunde jag må lite dåligt då och då men annars kände jag faktiskt ingen större skillnad. Det kanske jag hade gjort om jag höll på lite längre. 
 











Kom ihåg mig?