Recept: Tacopaj

Idag slängde jag ihop en tacopaj till mig och syrran till lunch. Superlätt att göra och så himla gott!
Receptet är tagit från: www.koket.se
4 portioner
Du behöver
Till pajdegen:
♥3 dl vetemjöl
♥150 g smör
♥3 msk kallt vatten (jag tog lite extra)
♥0,75 tsk salt
 
Till fyllningen:
♥400g nöt eller blandfärs
♥1 påse tacomix
♥1,5 dl vatten
♥3 st ägg
♥2 dl mjölk
♥2-3 tomater
♥3 dl riven ost
 
Gör så här
Pajdeg: 
♥Sätt ugnen på 225°.
♥Blanda mjöl smör och salt till en grynig massa.
♥Tillsätt vatten och arbeta snabbt ihop degen. 
♥Låt vila i kylen en stund. 
♥Tryck ut degen i en smord pajform.
♥Förgrädda pajskalet 10 min i ugnen. 
 
Fyllning:
♥Bryn färsen i lite smör eller olja tills det inte är något rött kvar. 
♥Tillsätt kryddmix och vatten. Rör om.
♥Sjud på svag värme i 10-15 min eller tills vattnet kokat in. Rör om då och då.
♥Blanda ägg och mjölk i en skål bredvid.
 
♥Lägg köttfärsfyllningen i pajskalet, häll över ägg och mjölkblandningen.
♥Skiva tomaterna och lägg de ovanpå, lägg till sist dit den rivna osten. 
♥Grädda pajen i tio till femton minuter eller tills osten har smält och fått fin färg. 
 
Smaklig måltid!
 
 
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?