The wolf

Antagligen har många av er där ute redan hört talas om detta. Igår hade vi nämligen besök av en varg i vår hästhage. Redan nu så har 24Nybro, 24Kalmar, Barometern och Expressen skrivit om händelsen. Ikväll är vi även med på Smålandsnytt. 
Igår var det alltså en varg på besök i vår hästhage! 
Jag stod uppe i min systers rum på övervåningen och borstade tänderna och kollade ut genom fönstret på hästarna ute i hagen när jag plötsligt såg något luffsade djur där ute, något som såg ut som en jättestor hund. Det tog nog en sekunds tänkande innan jag insåg att det faktiskt var en varg och jag skrek "det är en varg i hagen!" Pappa var snabb och hämtade kameran och knäppte av några bilder medan syrran filmade en snutt som ni kan se på länkarna. Plötsligt började hästarna och vargen gå mot varandra, och eftersom varken jag eller Hanna är så vargkunniga så kom ju tanken att vargen skulle attackera. Vi öppnade dörren och skrek rakt ut, och vargen sprang som tur var iväg över stenmuren igen. 
Det är en ganska stor händelse märker man snabbt. Många kommenterar och har olika åsiker om själva vargen. Det har även ringt en vargexpert från Norrland, det sprider sig så himla fort. 
Detta var en riktigt spännande upplevelse och som pappa sa så händer nog inte detta mer än en gång i livet. 
För övrigt så var det ju nationaldagen igår och vi firade min kusin Wilma som har fyllt 14 år. Jag övningskörde för första gången till Emmaboda vilket för övrigt gick superbra. 
 











Kom ihåg mig?