Plans for today

Dagens väder är ju helt fantastiskt, eller hur? Det gäller verkligen att njuta när dessa dagar visar sig. Dock blir det inte mycket solande för mig i dag, gick ut en stund förut men eftersom molnen kom ganska snabbt så gick jag in igen. Jag har även en tid för att fixa mina naglar nu vid ett, så då spenderar jag ca två timmar på att sitta inne och fixa dem. Det ser ut som att vädret kommer vara fint nu i några dagar så det hoppas vi på! I år ska jag och Felix fira midsommar hos min släkt i Ekenäs. Mysigt! Jag har inte varit där på superlänge. Vi har firat midsommar där så länge jag kan minnas, i min mormor och morfars sommarstuga. Det var så himla mysigt där förr. Det finns en liten gräsplätt nära havet där alla i byn samlades på midsommar för att klä stången. Det var ofta även luftgevärsskytte, pilkastning, hoppa säck och sådana standard lekar. De som hade hand om det brukade även sälja lotter där man kunde vinna massa fina priser. Det var tider det! Nu firar man inte detta längre eftersom det inte är någon som vill ta på sig ansvaret att ha hand om det. Lite sorgligt!
 











Kom ihåg mig?